تور پوکت از شیراز

اگرهدفتان ازسفر، تفریح وگردش در طبیعت بکر است، بهتراست به پوکت (بهشت روی زمین) سفر کنید که ازنظر گردشگران برای گشت وگذار بسیار مناسب و دیدنی شناخته شده است.پس با ما همراه باشید تا شما را با برخی از جاذبه های این شهر آشنا کنیم.

اگر اهل هیجان وماجراجویی هستید قایق سواری ، موج سواری و فیل سواری را تجربه کنید.

جزیره ی جیمز باند

این جزیره (Nail Island) با فیلم اسلحه طلایی جیمز باند معروف شد.تماشای صخره های مرجانی بسیار بلندی که با گیاهان سرسبز پوشیده شده اند وقایق سواری در این منطقه،خاطره ای بیادماندنی در ذهنتان باقی خواهد گذاشت.

روستای  koh Panyee

پس از بازدید جزیره جیمز باند،بهترین پیشنهاد گشت وگذار دراین روستا است.این روستای سرسبز با خانه های محلی رنگارنگش ،بهترین مکان برای خرید  صنایع دستی ،سوغاتی ، یادگاری وعکس گرفتن است .حتما ناهار خود را در رستورانهای خوب این منطقه میل کنید.

جزیره Phi Phi

جزیره پی پی زیباترین جزیره گرمسیری در جهان است.سفربا قایقهای پارویی Kayaking ،غواصی در جزیره مرجانی،صخره نوردی، بازدید از غار وایکینگ وتماشای نقاشی های روی دیوارهای غار از جاذبه های این جزیره می باشند.

در جزیره Phi Phi Lei هیچ وسیله نقلیه ی موتوری وجود ندارد.پس ،از آرامش در این منطقه لذت ببرید.

*کسانی که به دنبال آرامش در کنار دریا ،شنا ،بازی وتماشای منظره های بکر ساحل هستند ، بهتر است در سواحل Kata Noi ,Patang ,Nai Harn اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند. از غواصی واسنورکلینگ در پوکت نهایت لذت را ببرید.

زمانی که قصد سرگرم کردن فرزندتان را دارید، به سراغ امکانات تفریحی (که پوکت  برای شما فراهم کرده است) بروید. بازدید از  Pucket Fanta Sea(فیل سواری ونمایش فیل ها) ، Tiger Kingdom (عکس گرفتن با ببرهای آموزش دیده ) ،  Monkey hill(بازی و غذا دادن به میمون ها ) ،  آکواریوم پوکت ( تماشای دنیای زیر آب و غواصی ) ، Dino Park Mini Golf (بازدید از  ماکت دایناسورها ) ، پارک آبی Splash Jungle  Zorbing at Rollerball در kalim (بازی در یک توپ پلاستیکی بزرگ) بهترین انتخاب ها برای شما خواهند بود.

پوکت علاوه بر طبیعت زیبایی که دارد ، یک شهر تاریخی نیز می باشد. پس از مقبره ها ،موزه ها ، معبد چینی و فروشگاه های صنایع دستی در قسمت قدیمی پوکت، همچنین معابد بودایی (که نماد کشور تایلند هستند) و Phucket Trickeye (موزه هایی با نقاشی های حیرت آور سه بعدی ) دیدن کنید.بی شک بافت قدیمی وطراحی بی نظیر وزیبای این قسمت شهر،شما را شگفت زده خواهد کرد.عکاسی از ساختمانهای زیبا با رنگهای متنوع در این منطقه ،یادگاری  حالب وبا ارزشی  برای شما خواهد بود.

پوکت از لحاظ  تاریخچه ی غذایی نیز شهر معروفی است.ما از بین صدها نوع غذای گوناگون این شهر،شما را با چند غذای معروف محلی آشنا میکنیم.

۱ – تام یام گونگ  Tom  Yam  Goong (میگوی تند وسوپ شور که محبوبترین غذای تایلندی است) در رستورانهای تالانگ وبانگ پی

۲ – نودل می هو کین Mee Ho Kkien (نودلهای برشته و میگوهای سرخ شده) در رستورانهای لاکتین و Mee Ton Poe

۳ – کاری ما سا مان Massaman  Curry (کاری با طعم های مختلف ) در رستورانهای اورینتال اسپون و C.N

۴ – دیم سام  Dim  Sum (گوشت قرمز،میگو ،لوبیا سبز و….) در رستورانهای بون راد دیم سام  و  وانگ دیم سام

*بهترین دیم سام ها باید حداقل ۷بار تا خورده باشند.

۵ – گانگ کیو ون گای Geang  Keaw  Wan  Gai (مرغ پخته شده با دو نوع بادمجان ) در رستوران کاب گولای

۶ – کانوم جین Kanom  Jeen (سوپ مرغ در شیره نارگیل و…) در رستوران پامای خانم جین که قلب رستورانهای تایلند می باشد.

۷ – خائومان گای  Khao  Man  Gai  (برنج با مرغ و سس مخصوص) در رستوران کوتا خائومان گای

۸ – پرپیا  Por Pia (اسپرینگ رول) در رستورانهای کوتین و Natural

 

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
کارهایی که در پوکت باید انجام دهید
Author Rating
5