همه دوست دارند سوار فیل ها در تایلند شوند
تصور کنید که چقدر باورنکردنی است که نشستن در بالای یک جانور عظیم ۹ فوت ، ۴ تنی در حالی که می توانید در رودخانه های عمیق و جنگل های بکر حرکت کنید.

این تجربه ای است که بسیاری از افراد هنگام برنامه ریزی برای سفر به آسیای جنوب شرقی در سفر با کوله پشتی ، در مورد آن رویاپردازی می کنند.

پارک طبیعت فیل

پارک طبیعت فیل (ENP) یک پناهگاه طبیعی است که در جنگل های زیبا در شمال تایلند واقع شده است. ماموریت آنها محافظت و مراقبت از فیل های بدرفتاری است که از صنعت توریسم و ورود به سیستم نجات یافته اند.

افزایش آگاهی و ترویج گردشگری پایدار با فیل ها یکی دیگر از اهداف است. این پارک در حال حاضر از ۳۶ فیل در ۲۵۰ هکتار بیابان مراقبت می کند.

حلق آویز کردن با غول ها

شما می توانید در بسیاری از فعالیت های جالب سرگرمی در ENP شرکت کنید. من توانستم میوه های تازه را از کف دستم تهیه کنم ، تماشای آنها را در گل بازی کنم ، با آنها قدم بزنم و حتی به رودخانه بروم تا به آنها کمک کنم حمام بدهند!

تماشای این غولهای مهربان در تعامل با یکدیگر یک تجربه سفر الهام بخش است.

فیل های تایلند

آنها با چیرگی و ترومپت کردن به جلو و عقب با دوستان و اعضای خانواده گپ می زنند. شما قدردان بیشتری برای اینکه واقعاً باهوش و اجتماعی هستند چقدر است.

شما در پارک طبیعت فیل هرچند سواری فیل پیدا نمی کنید. هیچ ترفند سیرک یا نقاشی فیل هم نیست.
دلیلش این است که فیل ها در اینجا از چنین مکانهایی نجات پیدا کرده اند

Plight Of the Elephant آسیا

فیل های آسیایی یک گونه در معرض خطر است. کارشناسان معتقدند که اکنون کمتر از ۲۰۰۰ فیل وحشی در تایلند زندگی می کنند. به دلیل از بین رفتن زیستگاه ، جمعیت در حال کاهش است.

تسخیر غیرقانونی و تجارت برای استفاده در صنعت گردشگری نیز یک مشکل بزرگ است.

این صنعت از آنجا رونق می گیرد که بازدید کنندگان خارجی همه می خواهند فیل ها را سوار کنند یا با تماشای آنها ترفندهایی را پرداخت می کنند و هزینه های خوبی را برای این امتیاز پرداخت می کنند.

اما واقعیت این است که فیلهای وحشی قبل از اینکه سوار شوند باید لکه دار شوند.

به جز روند سوزاندن در جنوب شرقی آسیا همانند اسب وحشی نیست.

این بسیار وحشیانه تر است و هنگامی که فیل ها بسیار جوان هستند انجام می شود.

شکنجه فیل کودک

فیل های وحشی به طور کلی اجازه نمی دهند که انسانها بر بالای آنها سوار شوند. بنابراین برای کنده شدن یک فیل وحشی ، به عنوان یک کودک شکنجه می شود تا روح خود را کاملاً بشکند.

این فرآیند “Phajaan” یا “خرد کردن” نامیده می شود.

این کار باعث می شود تا فیل های کودک را از مادر خود دور کنید و آنها را در یک فضای بسیار کوچک مانند قفس یا سوراخی در زمین که آنها قادر به جابجایی نیستند ، در فضایی بسیار کوچک محصور کنید.

پس از آن فیل های کودک را با حضور در باشگاه ها مورد ضرب و شتم قرار می دهند ، با قلاب های تیز گاو سوراخ می شوند ، در حالی که روزها گرسنه و از خواب محروم هستند.

اگر کنجکاو هستید ، می توانید یک فیلم مزاحم روند را تماشا کنید. عکاس برنت لوین به دلیل گرفتن این تصویر آزار دهنده از شکنجه ، جایزه گرفت

.

پیاده روی فیل در تایلند

بدرفتاری با فیل ها بعد از اینکه کنده شدند متوقف نمی شوند. بسیاری از اردوگاه های فیل همچنان برای کنترل حیوانات از قلاب های گاو نر استفاده می کنند.

در حالی که ممکن است آنها را به طور مداوم مانند آنچه در طول تمرین انجام می داد ، نترساند ، این ترس عمیق از ضربات چاقو است که برای ایجاد انگیزه در کار ایجاد شده است.

همیشه به یاد داشته باشید ، فیل ها هرگز فراموش نمی کنند.

اگر یک اردوگاه فیل در جنوب شرقی آسیا ادعا می کند که با حیوانات خود “مسئول” است ، شما هنوز هم باید تردید داشته باشید.

پروسه ای که برای آموزش آنها استفاده می شود اغلب یکسان است ، حتی اگر اکنون با آنها با مهربانی رفتار شود. و معمولاً ، هیچ راهی برای اطمینان از این که وقتی گردشگران به خانه می روند ، چه اتفاقی می افتد ، نیست.

آیا می دانید سوار شدن بر روی فیلها در واقع می تواند صدمات جدی در دراز مدت نیز ایجاد کند؟ ستون فقرات آنها برای حمایت از وزن انسان ساخته نشده است. من می دانم که با توجه به اندازه آنها دشوار است

بنیاد فیل را حفظ کنید

بنیانگذار لک چیلرت از زمانی که دختر جوانی بود ، برای نجات فیل ها و تغییر پذیرش کشورشان در تلاش است.

لک پارک طبیعت فیل را برای نجات فیل های بی ادب از تجارت توریستی ایجاد کرد و زندگی بهتری به آنها داد.

این پارک سفرهای یک روزه و فرصتهای داوطلبانه یک هفته ای را به شما امکان می دهد تا گردشگران بتوانند با فیلها ارتباط مسئولانه برقرار کرده و از آنها مطلع شوند

به عنوان یک بنیاد غیر انتفاعی تایلندی ثبت شده ، هزینه های جمع آوری شده به سمت تغذیه و مراقبت از موجودات عظیم ، خرید فیل های اضافی از صاحبان سوء استفاده کننده آنها و گسترش اندازه خود پناهگاه می رود.

سفر به پارک طبیعت فیل شامل یک نمایش تصویری گرافیکی است که کمک می کند تا کمی از صنعت گردشگری مخفی فیل ها چشمگیر شود. تماشای آن آسان نیست.

انتخاب با شما است

آموزش فیل وحشی صدها سال است که در جنوب شرقی آسیا یک روش سنتی است. مشکل این روزها این است که بیشتر فیل های اسیر شده در تایلند بیشتر برای سرگرمی گردشگران به جای مقاصد سنتی مانند ورود به سیستم یا مصارف نظامی استفاده می شوند.

این خواست ما برای سوار شدن به فیل ها و اعمال سیرک است که منجر به گرفتن تعداد بیشتری از بچه های فیل از مادران خود می شود ، شکنجه می شوند و برای سرگرمی ما فروخته می شوند.

اینکه فیل ها را در تایلند سوار کنید یا نه ، انتخاب شماست. من تمام تلاش خود را می کنم که به دیگران قضاوت نکنم زیرا من کاملاً آگاه هستم که همه ما قوانین و معیارهای اخلاقی مختلفی داریم.

بیشتر افرادی که در تایلند فیلها در تایلند شرکت می کنند ، از نحوه برخورد با آنها کاملاً بی اطلاع هستند

.
سفرهای برتر مجری تخصصی تور تایلند از شیراز است .