بالی جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم ‏پیوند داده است. نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد توریستی جهان قرار داده است.

بالی از مهمترین مقاصد گردشگری اندونزی و جهان است دارای تنوع بسیار بی نظیری از اقامتگاه ها از هتل های معتبر ۵ ستاره تا ویلاها و خانه های بومی است.

در بالی تنوع بی نظیری از انواع غذاهای مخصوص اندونزی و آسیایی، اروپایی و مکزیکی در اختیار شما هست  که با قیمت معقول و مناسب می توانید تهیه کنید.

اطلاعات ضروری شهر بالی در اندونزی

زبان رسمی: اندونزیایی

واحد پول: روپیه (IDR)

جاذبه های گردشگری در جزیره بالی

  • پارک پرندگان بالی |  Bali Bird Park

 یکی از جذاب ترین پارک هایی که در این جزیره وجود دارد پارک پرندگان است. حدود ۲۵۰ گونه پرنده را در این پارک زندگی می کنند. گردشگران زیادی برای تماشای این پارک به  بالی می روند . نکته منحصر به فرد آن این که هیچ قفسی برای پرندگان این پارک وجود ندارد. بخش های مختلف این پارک به مناطق مختلف جهان از جمله مجمع الجزایر اندونزی و همچنین امریکا لاتین و آفریقای جنوبی اختصاص داده شده و فضای خیلی تمیزه دارد که با آواز پرنده ها و چمن، باغ، رودخانه ها و آبشارها مزین شده اند.

  • جنگل میمون ها |  Sacred Monkey Forest Sanctuary

حتما در سفرتان به بالی از جنگل میمون های بانمکی که در این جزیره وجود دارد دیدن کنید. حدود ۵۰۰ میمون در این جزیره زندگی می کنند. بنابراین هرگز بازدید از این جنگل  را فراموش نکنید.

  • دریاچه براتان |  Lake Bratan

دریاچه ای خوش منظره و زیبا در bedugul به نام دریاچه براتان وجود دارد که در مجاورت کوه های براتان و کاتور واقع شده است. براتان دومین دریاچه با ارزش این جزیره است که دهانه آتشفشان قدیمی را پر کرده است.

  • پارک آبی واتربوم بالی | Waterbom Bali

واتربوم مجوعه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللیه و تفریحات این مجموعه اونقدر زیاد، متنوع و هیجان انگیزه که می توانید یک روز کامل را در آن بگذرانید. این مجموعه شامل استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی پینگ پونگ و فوتبال دستی و رستوران های مختلف می باشد. مجموعه واتربوم از ۹ صبح تا ۸ شب باز است. بردن پول در این مجموعه ممنوع است بهتر است در حسابتان پول داشته باشید تا با کارت اعتباری پرداخت مبالغ مورد نیازتان را انجام دهید

تفریحات بالی

موج سواری

تفریحات دریایی بالی در امتداد ساحل جنوبی جزیره آغاز می شود؛ جایی که امواج و سواحل آرام و زیبا، به زمین بازی رایج موج سواران تبدیل شده است.

غواصی

یکی دیگر از هیجان انگیزترین تفریحات دریایی بالی، غواصی است. اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به دنیای پر جنب و جوش زیر آب علاقه دارید، می توانید با تجهیزات و امکانات آنجا به آسانی زیر آب بروید.

اسنورکلینگ

پاسنورکلینگ جزء مجموعه تفریحات دریایی بالی است که نوعی غواصی آسان تر و در دسترس تر است. در این مدل غواصی نیازی به باکس اکسیژن نیست و فقط با یک ماسک مخصوص می توانید به درون آب بروید. اسنورکلینگ به دلیل کم خطر بودن حتی به صورت انفرادی نیز انجام می شود و حتما لازم نیست با فردی حرفه ای به ماجراجویی در دریا بپردازید.

رفتینگ

یکی از پرطرفدارترین تفریحات دریایی بالی که در بین ایرانیان نیز محبوب است. اگر تا به حال این ورزش آبی را امتحان نکرده اید باید بگوییم که بسیار ماجراجویانه بوده و ترشح آدرنالین را به حداکثر ممکن می رساند. در این ورزش شما باید روی قایق بادی بنشینید و پارو بزنید. البته ناگفته نماند که رودخانه ای که بر روی آن در حرکت هستید دارای صخره های کوچک و بزرگ بوده که همین موضوع هیجان ورزش را دوچندان خواهد کرد.

فلای بورد

تفریحات دریایی بالی به علت وجود دریا و طبیعت در کنار هم حس زندگی به انسان می دهد. تا حالا فکر کرده اید چطور می توان هم در ارتفاع روی سطح آب بود هم شنا کرد؟ برخی افراد دوست دارند روی آب پرواز کنند و از چند هیجان یکجا بهره ببرند.خوب در این قسمت ما فلای بورد را به شما معرفی میکنیم.

کایت سورفینگ

کایت سورفینگ یکی دیگر از تفریحات دریایی بالی که مقداری با تخته موج سواری فرق داشته و نوع پرچالش آن است. البته این ورزش در بین گردشگران کمتر محبوب بوده مگر اینکه فردی در این زمینه حرفه ای باشد و قصد انجام آن را داشته باشد

در این ورزش علاوه بر اینکه یک تخته موج سواری به همراه دارید، یک کایت یا چتر معلق در دستتان بوده که باید به وسیله آن حرکات آکروباتیک و جالب انجام دهید. خطر در این ورزش زیاد است به این دلیل که اگر دریا مواج باشد، شما را با خود برده و خطراتی را در پی خواهد داشت. پس حتما باید شنا بلد باشید و از هیجان بیش از حد نترسید.