حقایقی جالب در مورد تایلند

حقایقی جالب در مورد تایلند

تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شرق آسیا می باشد که همواره تور تایلند از شیراز و تور پاتایا از شیراز مورد توجه مردم ایران قرار داشته است.

.در این مطلب قصد داریم از نگاهی دیگر تایلند را به شما معرفی کنیم و حقایقی بسیار جالب در مورد تایلند را برای شما مطرح کنیم .پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

برای دیدن طبیعت بی نظیر تایلند و فرار از ازدحام شهر می توانید به تایلند شمالی سری بزنید، جایی که از مزارع طبقاتی برنج در بخش ‌های روستایی بالای بانکوک آغازشده و به‌سوی شمال و کوهستان‌هایی که مرزهای میانمار و لائوس در آن‌ها قرار دارد، کشیده می‌شوند.
شهر چیانگ مای (Chiang Mai) پایتخت طبیعی بخش شمالی تایلند به‌حساب می‌آید و به‌طور عجیبی با بخش جنوبی تایلند از نظر، زبان ، غذاها، باورهای سنتی و سبک معماری متفاوت است که این سبک معماری امروزه لانا (به معنای میلیون‌ها مزرعه برنج) نامیده می‌شود.

ویژگی اصلی مناطق شمالی تایلند یعنی کوهستان‌ های آن با جداسازی و ایزوله کردن محل زندگی افراد محلی، موجب شکل‌گیری فرهنگ متفاوت این منطقه شده است.
در این مناطق جاذبه‌های گردشگری و به‌خصوص مکان‌های باستانی بسیاری خواهید یافت و می توانيد به تفریح در پارک ملی، چشمه‌های آب گرم، کمپ‌های فیل‌سواری و قایق ‌سواری در آب ‌های پرخروش بپردازید.

حقایقی بسیار جالب که در سفر به تایلند باید بدانید
۱-  این کشور تنها کشور جنوب شرقی آسیا است که هرگز تحت استعمار کشورهای اروپایی قرار نگرفته است.
۲-  بزرگترین تندیس طلای بودا در جهان، بزرگترین مزرعه‌ی تمساح جهان، بزرگترین رستوران دنیا، طولانی‌ترین پل تک دهانه‌ی معلق و بلندترین هتل جهان در تایلند قرار دارند.
۳- حروف الفبای تایلندی شامل ۳۲ حرف صدادار و ۴۴ حرف بی‌صدا است.
۴٫ تایلند پنجاه و یکمین کشور بزرگ جهان است
۵٫ بانکوک به‌ دلیل داشتن کانال‌های آبی زیاد در سطح شهر، به «ونیز شرق» شهرت دارد.
۶٫ در سال ۲۰۰۸، طبق گزارشات مجله‌ی «Travel and Leisure»، بانکوک بهترین شهر جهان شناخته شد.
۷٫ هر ساله حدود ۶ میلیون گردشگر خارجی از تایلند بازدید می‌کنند.

می توانید با انتخاب تور تایلند از شیراز آژانس سفرهای برتر دنیا شیراز سفری رویایی را داشته باشید و سفرنامه خودتان از تایلند را برای ما بفرستید تا در سایت منتشر کنیم

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
حقایقی جالب در مورد تایلند
Author Rating
5